mandag 23. april 2012

Bobletunikaer og andre bobler

Heia

Det har ligget litt på mine skuldre at jeg ikke har fått skrevet her siden like før påske... Men nå kommer det et lite innlegg. Hadde egentlig tenkt å vente til babysettet var helt ferdig før jeg la inn et innlegg. Men babysettet må vente litt til, mangler noen knapper på jakken. De skal bli montert på onsdag da jeg skal tilbringe noen timer på sykehuset. Babysettet består av jakke, bukse og en lue og er strikket i str 3-6 mndr. Og jeg har brukt restene fra stripekjolen min. Og enda har jeg igjen over 200 gram av dette garnet. Hm.. Får finne på noe lurt å strikke av dette garnet da.

Men jeg har fått strikket noen andre prosjekter også ikke bare babysett.

Sist innlegg fortalte jeg om et par bobletunikaer, de har jeg fått strikka ferdig. Pluss en liten bobletunika ble det også, en i 6 - 12 mnd. Uvisst hvem som skal få den.. Satse på at det er noen får en liten prinsesse en gang i fremtiden. Og enda har jeg igjen garn til flere slike tunikaer.. Hm.. Kanskje det blir en genser i dette settet også.


Bobletunika fra Morosettet fra Pickles str 7-8 år

Bobletunika fra Pickles str 5 - 6 år

Bobletunika str 6-12 mndr.



Tirsdagen i den stille uka fikk jeg melding fra min kjære lillesøster om at hun måtte ha en ølvott ja! For det var veldig kaldt å drikke øl ute på denne tida. Så jeg har fått strikket en til henne og forloveden (eller han får den første jeg strikka). Hadde jo planer om at dette skulle bli julegaver, men når lillesøster spør så blir det nok en liten gave før den tid hehe. Nå mangler bare å få levert ølvottene.
Måtte jo sende en melding til lillesøs om hun godkjente fargen :-)

Sånn ble ølvotten tilslutt.
Akkurat nå har jeg en ufo på pinnene, grytekluter som jeg begynte på i desember/januar. Skal prøve å få de ferdig til litt uti mai.. Så får tida vise om jeg blir ferdig..

Jeg har også begynt på en lett sommergenser til meg selv fra Pickles. Men har på følelsen at den blir et prosjekt som kommer til å ta litt tid. Den blir ikke helt som jeg trodde.. Har kommet bare 5 cm på bolen da.. Egentlig skal man bytte fra pinne 5 til pinne 8!? etter vrangborden, men jeg har bare fortsatt på pinne nr 5, for jeg prøvde med pinne 8 men fikk så vondt i albuene. Så jeg rekte opp og bruker pinne 5. Så får en se om genseren blir passende likevel..

Så lover jeg at det snart kommer et bilde av babysettet. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar