mandag 2. april 2012

Stellas Stripekjole

Da har jeg endelig blitt ferdig med Stellas Stripekjole. Startet å strikke kjolen midten av februar (rettere sagt 11. februar) og ble ferdig med den i går, 1. April (nei ikke aprilsnarr). Så har ikke brukt så veldig lang tid på den :-)



Om jeg må si det selv så er jeg veldig fornøyd med denne kjolen, min første store prosjekt til meg selv.

Nå har jeg begynt på Pickles morosett - bobletunika. Har strikket en før, da i 3-4 år. Nå skal jeg strikke en i 7 - 8 år. Når jeg er ferdig med den størrelsen har jeg tenkt å strikke en i 5-6 år.

Og så driver jeg å småsnuser på babystrikk, skal bli tante for første gang i august så selvfølgelig må tante strikke noe til sin kommende niese eller nevø.
Svigerinna mi har to jenter fra før og det er de som ska få de bobletunikaene i bursdagsgave. Begge har bursdag i løpet av sommeren. De fikk ullbukser i vinter og ble kjempeglade for de. Lurte på om jeg hadde strikka ullgenser å. Men det hadde jeg ikke hehe. Virkelig artig at det blir satt pris på det jeg gir bort, da føler man at det man gjør er til nytte.

I siste innlegg skrev jeg om min 2. ølvott, den ble ikke så aller verst :-) Jeg holder nå på med min 3. ølvott i grønn og rosa, og mulig jeg må ha en farge til for jeg har ikke mye grønn igjen.

Satser på at jeg får strikka litt i påsken. Her hvor jeg bor har det kommet masse snø i helgen. I dag var det også meldt masse snø, men vi fikk ganske bra vær, så vi gikk ut på tur. Grilla pølser og koste oss. Litt kald vind, men ute var vi.

God Påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar