lørdag 21. juli 2012

Votter og hals

Da har jeg fått strikket et par votter til av garnet etter Mariusvottene i forrige innlegg. Og har fremdeles igjen garn av det så muligens at jeg får til et par babyvotter av det. Det skal jeg prøve senere. :-) Grunnoppskriften har jeg funnet i boken Strikkelyst. Vottene er strikket med magic loop. Fargene lyver litt, det er svarte og mørkegrå striper. Dette er størrelse 2-4 år, ingen mottaker enda.



Siden sist har jeg også fått ferdig en hals, oppskrift funnet her. Fikk ikke helt til forstykket og bakstykket, iallefall ikke som det sto i oppskriften. Men tilnærmet lik som det skal være ble det tilslutt. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg rekte opp før jeg sa meg fornøyd... Irritere meg litt at jeg ikke fikk det helt til. Men regner med den bli godt mottatt likevel, den som skal få det er jo ikke så inne på strikkeoppskrifter ;-) eller strikking sånn generelt. Litt usikker på om det skal gies i bursdags - eller julegave enno. Regner med at dette blir bursdagsgave og så bli det matchende votter til jul. Smart.



Jeg har virkelig fått sansen for garnet Smart fra Sandnesgarn, har planer om å strikke meg en genser av det garnet etterhvert. Men først skal jeg få ferdig flere julegaver :-)





1 kommentar: